markthal rotterdam

Op 1 oktober 2014 heeft koningin Maximà de gloednieuwe Markthal in Rotterdam feestelijk geopend. Rotterdam beleeft dan haar primeur met een overdekte food markt, zo groot als een royaal voetbalveld, met in het hart van de marktvloer zo’n 100 versunits uit alle food branches, aangevuld met bloemen en planten. Boven de vloer 10 verdiepingen met ruim 200 appartementen; onder de vloer een supermarkt, een afgesloten logistiek hart voor ondernemers en daaronder ruim 1200 parkeerplaatsen. Een unieke plek om te winkelen, werken, uit te gaan en te wonen en dat alles onder het dak van het grootste kunstwerk van Europa.

De binnenzijde van het plafond bestaat uit 4500 panelen die tezamen op een oppervlakte van 11.000 m2 het kunstwerk “Hoorn des Overvloeds” van Arno Coenen vormen. Tussen de kleurrijke panelen zitten witte ruimtes waarop door middel van video mapping projectie plaatsvindt.

In opdracht van projectontwikkelaar Provast en in samenwerking met Mothership die de content voor haar rekening nam, verzorgt Pronorm de technische realisatie van deze permanente video mapping. Hiervoor zijn acht 16000-Lumen projectoren ingezet en twee Vioso Wings platinum media servers die via internet volledig op afstand bediend worden volgens een geprogrammeerd tijdschema.

Opdrachtgever Plaats Datum
Provast Markthal Rotterdam Vanaf 1 oktober 2014 permanent